Aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet
2024-11-21Aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet dostępna w sklepie AppStore.
Bank Spółdzielczy w Nowym Targu, pragnie poinformować, że dla wszystkich naszych Klientów została udostępniona aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet, dzięki której szybko, łatwo i co najważniejsze bezpiecznie można mieć dostęp do swojego konta bankowego. Aplikacja została stworzona dla osób, które chcą korzystać z bankowości internetowej na swoim urządzeniu mobilnym (np. telefonie).
W związku z uruchomieniem nowej aplikacji, pojawiło się nowe określenie: "
parowanie" lub "
rozparowanie", co oznacza połączenie lub odłączenie naszego rachunku bankowego z aplikacją w telefonie (sposób parowania i korzystania z aplikacji mobilnej został opisany w instrukcjach zamieszczonych poniżej).
W chwili obecnej aplikacja mobilna umożliwia:
- wykonanie przelewu krajowego, ZUS, Faktura VAT, US/CŁO (adresaci dostępni w tradycyjnej bankowości elektronicznej są przenoszeni do aplikacji mobilnej i odwrotnie),
- wykonanie przelewu z historii lub odpowiedź na przelew (częściowo zastępując możliwość tworzenia definicji),
- dla Klientów posiadających konto firmowe, podczas wykonywania przelewu, jest możliwość sprawdzenia rachunku bankowego adresata na Wykazie podatników VAT ("Biała Lista"),
- dla Klientów posiadających rachunki ROR dostępna jest usługa BLIK (generowanie kodu T6) - od 01.01.2025r. dostępna będzie usługa BLIK P2P - przelew na numer telefonu,
- przegląd posiadanych produktów bankowych (ROR, lokata, karta ...),
- sprawdzenie historii rachunku (+ szczegóły transakcji),
- zainstalowanie aplikacji mobilnej automatycznie włącza autoryzację mobilną - oznacza to, że mimo posiadania działającej aplikacji mobilnej (na telefonie), w dalszym ciągu możemy logować się do bankowości internetowej z komputera, jednakże operacje, które będą wymagały autoryzacji, będą autoryzowane w aplikacji mobilnej (trzeba uruchomić aplikację mobilną i potwierdzić chęć wykonania danej operacji). "Rozparowanie" aplikacji mobilnej z rachunkiem bankowym, automatycznie przywraca autoryzację SMS,
- pokazuje stan konta bez logowania (w procentach, deklarujemy stan konta np. 1000 zł. (domyślnie) i aplikacja stan konta 1000 zł. i więcej wyświetla jako 100%, poniżej 1000 zł. pokazuje ile procent z zadeklarowanej kwoty jest na koncie: 10%, 20% ..... 99%),
- umożliwia generowanie plików PDF przeprowadzonych transakcji.
W dalszym ciągu, w tradycyjnej wersji bankowości internetowej wykonujemy (brak w aplikacji mobilnej):
- tworzenie i wykonywanie przelewów z definicji (zamiast tego można wykorzystać funkcjonalność: wykonaj ponownie lub odpowiedz na przelew),
- dodawanie, edycja i usuwanie zleceń stałych,
- usuwanie i edycja adresatów przelewów,
- przegląd listy przelewów niewykonanych,
- zmiany limitów do rachunków, kart, BLIK (brak z uwagi na bezpieczeństwo),
- wypełnianie wniosków (500+, 300+, RKO, Tarcza PFR ...),
- potwierdzanie transakcji PayByNet,
- kontakt z Bankiem.
Warunkiem posiadania aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet jest:
- posiadanie dostępu do rachunku bankowego poprzez bankowość internetową,
- posiadanie włączonej autoryzacji kodami SMS (Klienci posiadający autoryzację kodami z papierowej listy kodów jednorazowych, proszeni są o kontakt z Bankiem w celu zmiany autoryzacji na kody SMS),
- telefon komórkowy z systemem iOS w wersji 13.0 lub więcej,
- dodatkowo dla bezpieczeństwa, na urządzeniu powinien być zainstalowany program antywirusowy oraz telefon powinien mieć włączona blokadę ekranu (PIN, wzór graficzny, odcisk palca, FaceID).
UWAGI! dotyczące używania aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet:
- przeczytaj instrukcję jak korzystać z aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet,
- obsługa i funkcjonalność aplikacji mobilnej i tradycyjnej bankowości internetowej (na komputerze) działają niezależnie tzn. że jeżeli np. zablokujemy się w jednej z nich, druga działa dalej. Nie ma możliwości odblokowania tradycyjnej bankowości internetowej w aplikacji mobilnej. Część funkcjonalności dostępna jest TYLKO w tradycyjnej bankowości internetowej (brak ich w aplikacji mobilnej) - jednakże pracujemy nad tym, aby cała funkcjonalność dotychczasowej bankowości internetowej była dostępna w aplikacji mobilnej,
- trzy nieudane próby logowania do aplikacji mobilnej, powodują "rozparowanie" urządzenia (w aplikacji mobilnej nie ma blokady logowania, tak jak jest to w tradycyjnej bankowości internetowej) i aby można było dalej korzystać z aplikacji mobilnej trzeba przejść od początku proces "parowania",
- nasz rachunek bankowy może być obsługiwany przez aplikację mobilną, ale tylko na jednym urządzeniu (brak możliwości wygenerowania drugiego kodu parującego),
- jedno nasze urządzenie może obsługiwać kilka rachunków bankowych (każdy rachunek bankowy, "sparowany" z urządzeniem, ma swój profil) - np. rachunek firmowy i rachunek prywatny,
- jeżeli sami nie wylogujemy się z aplikacji mobilnej, to po 5 minutach bezczynności automat nas wyloguje,
- jeżeli odinstalujemy z naszego urządzenia aplikację mobilną BSNowyTarg mobileNet BEZ wcześniejszego "rozparowania", wówczas kolejne "parowanie" urządzenia może nastąpić ALE tylko po kontakcie z Bankiem,
- "rozparować" urządzenie można:
- logując się do aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet: WIĘCEJ -> USTAWIENIA -> USUŃ PROFIL,
- logując się do tradycyjnej bankowości internetowej: MÓJ PROFIL -> Aplikacja mobilna, obok nazwy urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja mobilna jest krzyżyk [X] (po prawej stronie), w który klikając rozparowujemy urządzenie,
- dzwoniąc do Banku,
- wprowadzając 3 razy błędny kod PIN logowania.
- jeżeli urządzenie na którym instalujemy aplikacje mobilną, nie ma ustawionej blokady ekranu wówczas, aplikacja będzie wyświetlała komunikat informujący o braku takiej blokady (blokada ekranu to nasze dodatkowe zabezpieczenie),
- w przypadku utraty urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja mobilna należy jak najszybciej zalogować się do tradycyjnej bankowości internetowej i "rozparować" urządzenie (patrz pkt 7), a w przypadku braku takiej możliwości należy skontaktować się z Bankiem,
- gdy planujemy wymianę urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja mobilna, w pierwszej kolejności należy za pomocą dowolnego z dostępnych sposobów "rozparować " urządzenie (patrz pkt 7).
Aby móc pewnie korzystać z aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet, prosimy zapoznać się z następującymi instrukcjami:
Zachęcamy do instalacji i korzystania z aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet.