
Bank Spółdzielczy w Nowym Targu wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona procedura dedykowana jest obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom czy członkom organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich szczegółów danej sytuacji ( kiedy miała miejsce i na czym polegała nieprawidłowość ).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu ( np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu ). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenie należy dokonywać w formie:
Forma jawna to:
Forma anonimowa to:
Przesłanie zgłoszenia w formie papierowej w dwóch kopertach na adres Banku. Druga koperta powinna zawierać adnotację: „anonim”. Spakowanie pisma w dwie koperty jest sygnałem rozpoznawczym dla osoby odbierającej korespondencję papierową, że pismo podlega rozpatrzeniu w trybie opisanym w niniejszych Zasadach;
Zgłoszenie przesłane na adres poczty elektronicznej: naruszenia@bsnowytarg.pl