Ładowanie...


Voice Phishing

Voice Phishing
2021-03-18
Departament bezpieczeństwa Banku BPS ostrzega.

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS ostrzega przed wyłudzaniem danych przez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS.
 
Schemat działania przestępców:
•  przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
•  osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
•  prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
•  rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
•  osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
•  podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:
•  Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
•  Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych;
•  Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami;
•  Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty;
•  Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV/CVC;
•  Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych;
•  Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
•  Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
•  Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
•  Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.



Zobacz również
Komunikat
Zmiana "Taryfy opłat i prowizji" od 01.07.2021r.
Rozliczanie subwencji PFR 1.0
Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Komunikat bezpieczeństwa
Uważaj na fałszywe SMS-y.
^