Ładowanie...


Uwaga na oszustów

Uwaga na oszustów
2022-02-24
Szanowni Państwo,

w związku z obecną sytuacją geopolityczną w Europie oraz wzmożoną aktywnością oszustów zalecamy szczególną czujność, w kontaktach z osobami, które mogą do nas dzwonić podszywając się pod kogoś zaufanego np. członka rodziny, funkcjonariusza Policji lub pracowników Banku. Mogą oni kontaktować się telefonicznie, mailowo lub poprzez portale społecznościowe. Ich cel jest tylko jeden, wyłudzenie Państwa Pieniędzy!

 

Prosimy o zachowanie czujności! Oszuści pod pretekstem weryfikacji przelewu, zablokowanego rachunku lub zagrożenia bezpieczeństwa Państwa środków mogą próbować nakłonić Państwa do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej. Mogą też zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania, które może kontrolować Państwa komputer lub telefon.

Narażone na takie ataki są głównie osoby starsze, ale również mniej doświadczone w kwestii bankowości internetowej czy zagrożeń czyhających w sieci.

 

Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom, mogą doprowadzić do wykorzystania uzyskanych danych do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

 

Nie dajcie się na to nabrać, proszę zwrócić uwagę kto naprawdę do Państwa dzwoni, dlatego należy pamiętać, że:

  • Pracownik Banku NIGDY nie poprosi o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej;
  • Pracownik Banku NIGDY nie wymaga podawania danych karty płatniczej z kodem CVV2 oraz jej daty ważności;
  • Pracownik Banku NIGDY nie będzie prosił o instalację na komputerze lub telefonie aplikacji zdalnego pulpitu takich jak np. TeamViewer, AnyDesk. Nie należy ufać osobom, które namawiają Państwa do instalacji tego typu programów, nieważne czy podają się za inwestorów, doradców czy pracowników Banku;
  • Pracownik Banku NIGDY nie będzie namawiał do inwestowania w kryptowaluty;
  • Jeśli otrzymają Państwo przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie należy przekazywać środków dalej – nieświadomie można brać udział w przestępstwie;
  • W przypadku wszelkich wątpliwości, czy osoba z którą rozmawialiśmy jest doradcą bankowym, należy niezwłocznie skontaktować się z Oddziałem Banku lub zadzwonić do Centrali pod numer: 18 266-27-33.

 

Pamiętajcie Państwo, że nasze zachowanie ma wpływ na bezpieczeństwo naszych pieniędzy!
Zobacz również
Komunikat techniczny
Utrudnienia w działaniu bankowości internetowej: eBankNet i aplikacji mobilnej.
Aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet
Nowy sposób dostępu do rachunku bankowego za pomocą telefonu.
Wakacje kredytowe - informacje
INFORMACJA W ZAKRESIE ZAWIESZENIA SPŁATY KREDYTU HIPOTECZNEGO.
^