Ładowanie...


Wykorzystanie wiadomości SMS

2019-04-19
Informacje dotyczące wykorzystania wiadomości SMS w bankowości internetowej.

Od dnia 10.05.2019 roku Bank Spółdzielczy w Nowym Targu wprowadza nowe usługi wykorzystujące wiadomości SMS.
Jeżeli chcesz korzystać z nowych usług SMS odwiedź dowolną placówkę Banku Spółdzielczego w Nowym Targu i wypełnij odpowiedni wniosek.
Zachęcamy Klientów do przetestowania i korzystania z nowych usług, dlatego w początkowym etapie wdrożenia nowe usługi są bezpłatne (do dnia 31.07.2019r.).

AKTYWACJA USŁUGI - 0,00 zł.
Koszt wiadomości SMS:
SMS autoryzacyjny - 0,10 zł. (0,00 zł. do dnia 31.07.2019r.)
SMS powiadomienia - 0,20 zł. (0,00 zł. do dnia 31.07.2019r.)
SMS komunikaty - 0,20 zł. (0,00 zł. do dnia 31.07.2019r.)
 
Wiadomości SMS będziemy wykorzystywać do:
  1. autoryzacji przelewów, silne uwierzytelnienie (drugi etap logowania), tworzenie/modyfikacja definicji, zmiana danych osobowych,
  2. powiadomień SMS - Klient za pomocą bankowości internetowej może dowolnie konfigurować listę zdarzeń (włącza/wyłącza zdarzenia) w systemie, o których chce być informowany,
  3. komunikatów SMS - po wypełnieniu odpowiedniego wniosku, Klient otrzymuje wiadomości o przeprowadzonych operacjach na rachunku bankowym i/lub karcie bankomatowej:
  • tryb pasywny - system, po wystąpieniu określonego zdarzenia, automatycznie generuje wiadomości SMS do Klienta,
  • tryb aktywny - Klient wysyłając na określony bankowy numer telefonu (+48 661000441) wiadomość SMS o określonej treści, otrzymuje od systemu odpowiedź SMS z żądanymi informacjami.
Wprowadzenie nowej usługi ma na celu zwiększenie Państwa wygody co do otrzymywania informacji o stanie i zmianach na Państwach rachunkach, jednakże głównym celem jest podwyższanie bezpieczeństwa Państwa środków pieniężnych ulokowanych w Naszym Banku.
Za pomocą wiadomości autoryzacyjnych SMS - Klient jest dokładnie informowany jaką transakcję autoryzuje (czego ona dotyczy), a dobrze skonfigurowane komunikaty i powiadomienia SMS informują na bieżąco, co dzieje się na rachunku bankowym oraz w systemie bankowości internetowej.
Aby aktywować usługę, musicie Państwo zgłosić się do placówki Banku prowadzącej rachunek i wypełnić odpowiedni formularz. Usługę można w każdej chwili zmodyfikować lub wyłączyć. Czas aktywacji usługi: do 24h.
Najważniejszą rzeczą, aby można było włączyć nową usługę jest posiadanie telefonu komórkowego (dowolnego polskiego operatora) oraz aktualizacja jego numeru w systemie bankowym.
UWAGA ! Należy pamiętać o tym, aby o każdej zmianie lub zgubieniu telefonu, wykorzystywanego do komunikacji SMS, niezwłocznie poinformować Bank.
 

Autoryzacja SMS.

Dzięki autoryzacji SMS, wiadomość przychodząca na telefon komórkowy Klienta zawiera nr rachunku z którego przelewamy środki, nazwę adresata przelewu, kwotę przelewu oraz kod autoryzacyjny. Sprawdzając dokładnie te dane mamy pewność, że wpisując kod z otrzymanej wiadomości SMS autoryzujemy konkretny przelew, który w danej chwili chcemy wykonać. W przypadku zmiany danych osobowych czy też tworzenia/modyfikacji definicji przelewu, otrzymujemy krótką informację, czego dotyczy dana autoryzacja. Tak jak w przypadku kodów jednorazowych, trzykrotne wpisanie niepoprawnego kodu autoryzacyjnego powoduje zablokowanie możliwości wykonywania przelewów (dyspozycji) za pomocą bankowości internetowej.
Przykładowy ekran dotyczący wysłania wiadomości autoryzacyjnej zamieszczono poniżej:
UWAGA ! Aby otrzymać SMS z kodem autoryzacyjnym, należy nacisnąć przycisk: WYŚLIJ SMS Z KODEM.
KOSZT SMS autoryzacyjnego po okresie promocji to 0,10 zł.

Komunikaty SMS.

Dzięki tej usłudze mamy możliwość otrzymywania konkretnych informacji w dwóch trybach:
- tryb pasywny - automatyczne wysyłanie przez system wiadomości SMS (według dokonanego wyboru na wniosku o aktywowanie usługi) z informacją dla Klienta o:
a) wolnych środkach na początek dnia,
b) uznaniu i/lub obciążeniu rachunku,
c) transakcji kartowej.
- tryb aktywny - na żądanie Klienta - w odpowiedzi na odpowiednio sformułowaną wiadomość SMS system wysyła zwrotnego SMS-a z żądanymi informacjami.

Uwaga! Możliwe jest otrzymywanie informacji na maksymalnie dwa numery telefonów. Oba numery są traktowane równorzędnie i wszystkie wiadomości generowane automatycznie będą wysyłane na obydwa numery. Z obu numerów można też wysyłać zapytania, jednakże odpowiedź będzie wysyłana tylko na numer nadawcy.

WIADOMOŚCI WYSYŁANE PRZEZ BANK
Możliwe komunikaty SMS dla trybu automatycznego:
  1. wolne środki na początek dnia - Bank na początek każdego dnia o godzinie 08.30 wysyła informację o wolnych środkach na rachunku, ale tylko w przypadku, gdy poprzedniego dnia księgowego saldo na danym rachunku uległo zmianie,
  2. wolne środki przy zmianie salda - Bank wysyła informację o wolnych środkach na rachunku zaraz po zmianie salda na rachunku,
  3. uznanie i/lub obciążenie rachunku - Bank wysyła informację o każdym uznaniu (wpłata) i/lub obciążeniu (wypłata) na rachunku,
  4. transakcje kartowe - Bank wysyła informacje w przypadku dokonania dowolnej operacji kartą (może to być wybranie pieniędzy w bankomacie lub też płatność kartą w urządzeniach POS – np. w sklepie).
Wyboru komunikatów SMS dokonujemy w Banku na odpowiednim wniosku.

Klient wysyła do Banku wiadomość SMS, na numer telefonu: +48 661000441, o określonej treści:

modulo#PIN#S
jest to zapytanie o wolne środki na rachunku (np. 12345678#1234#S)
modulo#PIN#W
jest to zapytanie o ostatnie 3 transakcje na rachunku (np. 12345678#1234#W)
modulo#aktualnyPIN#P#nowyPIN
prośba o zmianę kodu PIN do zapytań SMS (np. 12345678#1234#P#4321). Poprawny zwrotny komunikat to: „Hasło PIN zostało poprawnie zmienione”. Nowy kod PIN musi składać się z 4 cyfr.
modulo#PIN#EBASTOP#LOGIN
prośba o zablokowanie konta w bankowości internetowej (np. 12345678#1234#EBASTOP#12345678AB). Poprawny zwrotny komunikat to: „Login eBankNet * LOGIN* został zablokowany".

gdzie:
modulo - modulo Klienta (unikalny numer Klienta nadawany przez Bank),
PIN - czterocyfrowy kod nadany Klientowi przez system podczas aktywacji usługi,
LOGIN - nazwa użytkownika dostępu do bankowości internetowej.
Koszt każdego KOMUNIKATU SMS po okresie promocji to 0,20 zł.

System po sprawdzeniu zgodności numeru telefonu z numerem telefonu Klienta (podanego we wniosku) i kodem PIN wysyła żądaną odpowiedź. Czas oczekiwania na SMS: do 5 min.

Powiadomienia SMS.

W bankowości internetowej każdy użytkownik wchodząc na MÓJ PROFIL, a następnie w lewym panelu wybierając POWIADOMIENIA SMS - może sam, w każdej chwili, dowolnie modyfikować listę powiadomień według własnego uznania - to Państwo decydujecie jakie chcecie otrzymywać informacje.
UWAGA !!! Usługa jest dostępna dla Klientów, którzy aktywowali usługę AUTORYZACJI SMS.
UWAGA !!! Z uwagi na długą listę możliwych powiadomień SMS należy zastanowić się i dobrać ją ściśle do swoich potrzeb, pamiętając o tym, że każde wysłane przez system powiadomienie SMS to płatny SMS (Koszt każdego POWIADOMIENIA SMS po okresie promocji to 0,20 zł.)

Zobacz również
Ważny komunikat!
Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!
Komunikat
Już wkrótce aplikacja mobilna w sklepie Apple Store.
Silne uwierzytelnienie transakcji internetowych
Transakcje niskokwotowe wykonywane kartami płatniczymi w Internecie.
^