Ładowanie...


MojeID (Profil Zaufany) - elektroniczne potwierdzenie tożsamości

MojeID (Profil Zaufany) - elektroniczne potwierdzenie tożsamości
2021-02-03
Usługa dostępna w Banku Spółdzielczym w Nowym Targu.

Informacje ogólne.

MojeID - to bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości online. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

 

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

 

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

 

Czym jest mojeID ?

MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

 

Możliwości oferowane przez mojeID:

  • potwierdzenie tożsamości;
  • logowanie do istniejącego konta;
  • autoryzacja operacji.

 

Korzyści:

  • Łatwiejszy dostęp

Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.

  • Bezpieczeństwo

Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

  • Użyteczność

Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

 

Zastosowanie:

  • Usługi publiczne

Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)

Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

  • e-Commerce

Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)

Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

  • Energetyka

Rejestracja wniosku/formularza

Przedłużenie umowy

Dostęp do portalu klienta

  • Medycyna

Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Zakup leków przez internet

  • Media

Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Opłacanie abonamentu

  • Ubezpieczenia

Sprzedaż polisy przez internet

Odnowienie polisy (Direct)

 
UWAGA! - Warunkiem koniecznym, aby korzystać z usługi mojeID jest posiadanie dostępu do rachunku bankowego za pomocą bankowości elektronicznej eBankNet. Jeżeli nie posiadasz dostępu do bankowości elektronicznej, a chciałbyś korzystać z e-usług udaj się do najbliższej placówki i złóż wniosek o dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.
 
UWAGA! - Aby usługa mojeID działała poprawnie, Twoje dane osobowe, które są w posiadaniu Banku - muszą być kompletne, szczególnie jeżeli chodzi o: numer telefonu (komórkowego, nie może być stacjonarny) oraz adres e-mail. Jeżeli korzystając z usługi mojeID otrzymujesz komunikaty o błędach lub podczas akceptowania zgód widzisz, że Twoje dane są niekompletne lub błędne - prosimy skontaktować się z Bankiem.

 

MojeID w pytaniach i odpowiedziach.

  1. Co to jest mojeID ?

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

  1. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości ?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

  1. Jaką mam korzyść z używania mojeID ?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest płatne ?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne ?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

 



Zobacz również
Komunikat
Zmiana godzin pracy Banku w dniach: 24.12.2024r. i 27.12.2024r..
Komunikat techniczny
Utrudnienia w korzystaniu z usługi BLIK (kod T6).
Aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet
Aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet dostępna w sklepie AppStore.
^