Ładowanie...


MojeID (Profil Zaufany) - elektroniczne potwierdzenie tożsamości

MojeID (Profil Zaufany) - elektroniczne potwierdzenie tożsamości
2021-02-03
Usługa dostępna w Banku Spółdzielczym w Nowym Targu.

Informacje ogólne.

MojeID - to bezpieczne narzędzie do potwierdzania tożsamości online. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

 

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

 

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

 

Czym jest mojeID ?

MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

 

Możliwości oferowane przez mojeID:

  • potwierdzenie tożsamości;
  • logowanie do istniejącego konta;
  • autoryzacja operacji.

 

Korzyści:

  • Łatwiejszy dostęp

Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.

  • Bezpieczeństwo

Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

  • Użyteczność

Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

 

Zastosowanie:

  • Usługi publiczne

Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)

Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

  • e-Commerce

Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)

Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

  • Energetyka

Rejestracja wniosku/formularza

Przedłużenie umowy

Dostęp do portalu klienta

  • Medycyna

Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Zakup leków przez internet

  • Media

Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Opłacanie abonamentu

  • Ubezpieczenia

Sprzedaż polisy przez internet

Odnowienie polisy (Direct)

 
UWAGA! - Warunkiem koniecznym, aby korzystać z usługi mojeID jest posiadanie dostępu do rachunku bankowego za pomocą bankowości elektronicznej eBankNet. Jeżeli nie posiadasz dostępu do bankowości elektronicznej, a chciałbyś korzystać z e-usług udaj się do najbliższej placówki i złóż wniosek o dostęp do bankowości elektronicznej eBankNet.
 
UWAGA! - Aby usługa mojeID działała poprawnie, Twoje dane osobowe, które są w posiadaniu Banku - muszą być kompletne, szczególnie jeżeli chodzi o: numer telefonu (komórkowego, nie może być stacjonarny) oraz adres e-mail. Jeżeli korzystając z usługi mojeID otrzymujesz komunikaty o błędach lub podczas akceptowania zgód widzisz, że Twoje dane są niekompletne lub błędne - prosimy skontaktować się z Bankiem.

 

MojeID w pytaniach i odpowiedziach.

  1. Co to jest mojeID ?

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

  1. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości ?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

  1. Jaką mam korzyść z używania mojeID ?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest płatne ?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

  1. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne ?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

 



Zobacz również
Ważny komunikat!
Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!
Komunikat
Już wkrótce aplikacja mobilna w sklepie Apple Store.
Silne uwierzytelnienie transakcji internetowych
Transakcje niskokwotowe wykonywane kartami płatniczymi w Internecie.
^